Zapytanie ofertowe MENU
Zapytanie ofertowe MENU

Wypozycjonujemy Cię – dlaczego miejsce na pierwszej stronie wyszukiwania jest tak istotne?

W zasadzie to pytanie nie ma większego sensu. To tak, jakby zapytać dlaczego dobra lokalizacja dla marketu jest taka ważna… Powód jest oczywisty – dobra lokalizacja = większa ilość klientów, która przekłada się na sprzedaż. Jest analogia pomiędzy dobrym miejscem na biznes offline i wysokim miejscem w wyszukiwarce. Zajmując 47 pozycję w wyszukiwarce Google, w zasadzie eliminujemy się z możliwości skutecznego konkurowania z innymi sklepami (tymi z TOP 10). Nie ma większego znaczenia czy zajmujesz miejsce 14 czy wspomniane 47, odsetek e-klientów przechodzących na dalsze wyniki wyszukiwania, jest bardzo niewielki. Różnica między tymi miejscami jest jedynie taka, że z miejsca 14 może być odrobinę łatwiej wejść do pierwszej dziesiątki.

1. Skąd w ogóle wzięły się wyszukiwarki?

Pierwszą wyszukiwarką była wyszukiwarka Archie i została zaprojektowana w 1990 r. przez Alana Emtage, Petera J. Deutsch i Billa Heenan w Stanach Zjednoczonych. Pozwalała przeszukiwać zasoby plików na serwerach FTP. Czynnikiem determinującym jej zbudowanie była niezwykła ilość plików na serwerach, których szukanie „ręczne” było niezwykle utrudnione. Stąd pomysł, by zastosować wyszukiwarkę. Przeniknęła ona do sieci i przez jakiś czas była dość popularnym narzędziem. Jednak  radykalny wzrost ilości stron, jakie pojawiały się w sieci, wymógł na rynku pojawienie się nowych rozwiązań. Wyszukiwanie w sieci do połowy lat 90. ubiegłego wieku było dość przypadkowe. Stąd zaczęły pojawiać się wyszukiwarki, które wprowadzały coraz to nowsze algorytmy ułatwiające precyzyjne odnalezienie w sieci pożądanych informacji. Wyniki jednak nie były zadowalające, dopóki w 1996 r. na rynek wkroczył Google. Choć idea, jaka przyświecała wyszukiwarkom w sieci nie była nowa, Google wprowadził ją na wyższy poziom i w sposób nowatorski podjął się jej realizacji.

Od tego czasu biznes w internecie rozrósł się do poważnych rozmiarów i stanowi duży kawałek tortu światowych gospodarek. Dlatego walka o wysokie pozycje w wyszukiwarkach jest tak istotna. Z biznesowego punktu widzenia nie ma uzasadnienia dla zajmowania miejsc niższych niż 10. Rynek, który skupia się wokół pracy nad uzyskaniem miejsc w TOP 10, skupia wokół siebie specjalistów, którzy codziennie optymalizują witryny pod kątem SEO i codziennie monitorują, czy frazy kluczowe zajmują wystarczająco wysokie miejsca.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  Wprowadzimy Twoją firmę do internetu – projektujemy przejrzyste i intuicyjne strony, zawsze z myślą o użytkowniku

2. Jak walczyć o pozycję? Pozycjonowanie to stały proces

Od czasów „rewolucji” Google zasady walki o miejsca w wyszukiwarce są poddawane stałym aktualizacjom. Prowadząc sprzedaż mebli poprzez kanał online trudno o to, by znać się także na aktualnie panujących trendach w skutecznym pozycjonowaniu. Dawniej wystarczyła farma linków (masowe linkowanie do danej strony z zewnętrznych, często bezwartościowych stron) czy słynne SWLe (systemy wymiany linków), by szybko znaleźć się na pierwszym miejscu. Dzisiaj te metody dalej przynoszą efekt, ale krótkotrwały. A efektem ubocznym tzw. blackSEO może być nawet nałożony na stronę filtr. Między innymi z tego powodu narodziła się cała gałąź usługowa, która odpowiedzialna jest za skuteczne pozycjonowanie. Najlepsze agencje wiedzą, że dziś krótkowzroczne patrzenie wprzód i pozycjonowanie poprzez bezwartościowe linkowanie ze stron niezwiązanych tematycznie z tą pozycjonowaną, w rezultacie przyniesie opłakane skutki. Dobre praktyki pozycjonowania, tzw. whiteSEO, obejmują swym zasięgiem o wiele więcej działań niż spamowe linki lub katalogi.

3. Dlaczego jest to stały proces? Dlaczego nie wystarczy podlinkować interesującej nas frazy w kilku wartościowych miejscach?

Chociażby dlatego, że konkurencja zrobi to samo. To nie znaczy, że nie trzeba tego robić. Konkurencja też chce mieć dobrą „lokalizację”. Nie można jednak na samym linkowaniu budować całej strategii odnoszącej się do pozycjonowania. Trzeba zadbać o długofalowe działania związane z dobrym contentem, treścią która przyciąga użytkowników, która buduje wizerunek eksperta, jest wirusowa, poradnikowa, etc. Należy pamiętać o wszelkich działaniach nawiązujących do SEO (Search Engine Optimization). Optymalizacja witryny pod tym kątem jest niezwykle ważna. Analiza strony i zastosowanie odpowiednich atrybutów title, meta opisów, nagłówków, przyjaznych URLi, etc., jest integralną częścią, która prowadzi do skutecznej realizacji celu, jakim jest wysoka pozycja w SERPach (Search Engine Results Page).

ZOBACZ RÓWNIEŻ  Pomożemy stworzyć twój brand – tworzymy spójny komunikat, identyfikujący twoją markę.

Wyszukiwarka Google, która jest absolutnym liderem na rynku, charakteryzuje się tym, że jej algorytm jest stale aktualizowany. Zmiany jakie wprowadzono aktualizacjami algorytmu (Panda i Pingwin) doprowadziły do tego, że dzisiaj w wyszukiwarce promowana jest przede wszystkim wartościowa treść, dobrze zoptymalizowana strona i uzasadnione linkowanie. Oczywiście nie są to wszystkie wytyczne, bardziej chodzi tu o pokazanie idei, jaka przyświeca Googolowi. W 1995 r. na świecie było 19 732 strony www, rok 2014 r.  według agencji Netfcraft może poszczycić się liczbą 861 379 152. Algorytmy muszą się zmieniać, by jak najlepiej oddawać wynik wyszukiwania. Inaczej powstałby w sieci gigantyczny chaos.

Agencje zajmujące się na co dzień działaniami SEO są zobowiązane do tego, by czytać raporty Google i aktualizować swą wiedzę na temat tego, co jeszcze można, a czego już nie powinno się praktykować, myśląc o skutecznym pozycjonowaniu. Dyskusje na forach są otwarte i często bardzo żywe. Ze względu na to, że bycie w TOP 10 i na pozycjach wyższych w wyszukiwarce to św. Graal dla wielu biznesów, działania SEO są stale pożądane. Dobre agencje, które kierują się dobrymi praktykami będą osiągały długofalowe i zadowalające efekty. Świadomość tego, że pozycjonowanie jest procesem stałym, pozwoli na budowanie stałych relacji na linii klient – agencja.

 

Share This