Zapytanie ofertowe MENU
Zapytanie ofertowe MENU

Mapy Google z raportowaniem wydarzeń w czasie rzeczywistym

Google kupił bezpłatną aplikację Waze, a to dobra wiadomość dla wszystkich tych, którzy wierzą w swoją kreatywność i umiejętności w zakresie projektowania aplikacji mobilnych. Warto poszerzać stale swoją wiedzę i deweloperskie kwalifikacje. Świadczy o tym nie tylko sukces właścicieli Waze, ale także wciąż rosnące liczby użytkowników tabletów i smartfonów, rekordowe ilości pobrań poszczególnych aplikacji oraz strategie firm inwestujących w produkty mobilne.

Nastąpiła integracja Map Google z Waze – aplikacją, którą Google kupiło w czerwcu tego roku. W związku z tym użytkowników Map Google na iOS czeka wiele nowości. Waze to znana aplikacja, w której mapy czy informacje o ruchu drogowym generowane są przez lokalną społeczność. Za pomocą Waze użytkownicy mogą zgłaszać wypadki, zagrożenia, tanie stacje benzynowe czy radary policyjne. Mapy Google od teraz będą pokazywać informacje o wypadkach, zagrożeniach czy przeszkodach drogowych właśnie dzięki użytkownikom aplikacji Waze. Początkowo usługa została aktywowana w Argentynie, Brazylii, Chile, Kolumbii, Ekwadorze, Francji, Niemczech, Meksyku, Panamie, Peru, Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. Polacy będą musieli jeszcze chwilę na nią poczekać. Funkcja ta pojawi się zarówno na mapach w iOS, jak i w Androidzie. Zmian doczekało się też samo Waze. Aplikacja została zintegrowana z wyszukiwarką Google, a edytor map Waze’a zyskał dostęp do Google Street View.

Najnowsze badania MEC przedstawiają dynamikę wzrostu użytkowników urządzeń mobilnych. W 2011 tylko 14 proc. internautów miało smartfona, w ciągu roku grupa ta wzrosła do 52 proc. i na tym poziomie się utrzymuje. W 2012 widać boom na tablety –  ich użytkowanie wzrosło z 9 proc. do 17 proc. w 2013. Według badań firmy Gemius, która analizuje pomiar ruchu na stronach internetowych krajów z Europy Środkowo-Wschodniej, Polska jest w grupie rynków, na którym istnieje jeszcze duża przestrzeń do rozwoju mobilnych usług. Od kwietnia 2012 r. do kwietnia 2013 r. w Polsce nastąpił przyrost udziału odsłon mobilnych o 87 proc.

– Patrząc na wciąż rozwijający się rynek mobilny i wychodząc na przeciw oczekiwaniom naszych klientów, uważam, że szkolenia w zakresie projektowania aplikacji są niezbędne. Można znaleźć na rynku wiele dofinansowanych projektów i za niewielkie pieniądze znacznie wzbogacić swoją wiedzę i portfolio. Przykład kupna Waze przez takiego giganta niewątpliwe motywuje do dalszego rozwoju – powiedział Łukasz Grondecki, CEO agencji interaktywnej PAGE Interactive.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  PAGE Interactive i Simba Toys dla filmu Auta 3
Share This