PAGE Interactive

MENU

MENU
PAGE Interactive

MENU

MENU

Warsaw Interactive Tools 2013 – narzędzia interaktywne i ich możliwości

Warsaw Interactive Tools 2013, konferencja która odbyła się 30 lipca w Akademii Leona Koźmińskiego, to wydarzenie z dziedziny spotkań ludzi na co dzień pracujących w Internecie. Narzędzia zmieniają się tak często że, trudno nadążyć za zmianami bez uważnego ich śledzenia. Są one do tego stopnia istotne, że podczas przygotowań do konferencji nastąpiła zmiana tematu prezentacji jednego z prelegentów – zaledwie trzy dni przed konferencją portal technologiczny Gizmodo ogłosił koniec wspierania Twitter’a za pomocą narzędzia TweetDeck.

1094626_368181479976464_1683104408_o

Konferencję Warsaw Interactive Tools zorganizowała agencja PAGE Interactive, którą otworzył i przywitał przybyłych gości prezes agencji Łukasz Grondecki. Towarzyszyła mu Oliwia Drochlińska z Fabryki Stylu. Konferencja zaplanowana była na 4 godziny, ale prelegenci mówili tak ciekawie, że nieco się wydłużyła. Opowiadali o bogactwie informacji z Google Analytics, o forach internetowych jako narzędziach marketingu społecznościowego, o procesie kreacji aplikacji mobilnych, o mocy przyciągania przez wideo streaming oraz o wiedzy z obszaru „social inteligence”.

Nie tylko instalujmy, ale też korzystajmy z Google Analytics

Google Analytics jest nadal narzędziem dalece niedocenianym i pomijanym mimo swojej ogromnej przydatności. Prostota instalacji niezbędnego skryptu, łatwość obsługi oraz korzyści wypływające z aktywnego użytkowania serwisu firmy Google to temat jaki przedstawiłem na WIT2013.

Choć bardziej wymagającym użytkownikom polecam Brand24.pl – polski odpowiednik Google Analytics o dużo bogatszym wachlarzu funkcjonalności – mówi Artur Smolicki, ekspert ds. Marketingu Internetowego w Performance Media Sp. z o.o.

Bez strachu przed app store, stwórz własną aplikację mobilną

Creative Art Director z PAGE Interactive opowiadał o tym jak stworzyć aplikację mobilną. Wydawać by się mogło, że tak doświadczony designer będzie miał zamiar nudzić slajdami o tym jak używać Photoshopa do projektowania aplikacji mobilnych od samego początku do końca. Uwagę auli przykuło to, że prelegent pokazał znacząco inne podejście do sprawy.  – Znam Photoshopa i nie zawaham się go użyć – kolowialnie rzecz ujmując.

Pierwsza faza projektowania odbywa się bez udziału komputerów, tworzymy schematy, siatki oraz prototypy, które diametralnie ułatwiają kolejne fazy, np. pracę deweloperów. Dopiero wtedy całość można przekazać Designerowi, który pomysł zwizualizuje. Doskonale to widać na przykładzie case study aplikacji kawowej, którego kwintesencją była animacja demonstrująca działanie aplikacji – powiedział Łukasz Grondecki.

Dla zainteresowanych PAGE Interactive przygotował także darmowy zestaw ikonek PSD (iPhone 5, iOS 7), dzięki którym łatwo i szybko można zaprezentować mockupy czy screenshoty aplikacji mobilnej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  Jakie elementy optymalizować pod kątem SEO w pierwszej kolejności?

Niedoceniane narzędzie marketingu internetowego

Artur Jabłoński, kolejny prelegent, to charyzmatyczny Creative & PR Manager w agencji reklamowej MSU Publishing. Wykłada Nowe Media i media społecznościowe na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Poruszył temat forów internetowych jako nadal żywy sposób na marketing oraz świetny obszar do budowania pozytywnego oblicza swojej marki. Doradzał, żeby na forach przy realizowaniu akcji marketingowej być na tyle prawdziwym, by przyznać czasem wyższość marki konkurencyjnej – być może tracąc jednego klienta, ale zyskując dziesięciu zwolenników swojej rzetelności na przyszłość.

Wideo streaming to świetne narzędzie marketingowe

Zamiast zachęcać do wskakiwania na tonący statek TweetDecka (koniec wspierania rozbudowy narzędzia), Adrian Kostrzębski, PR Manager Turtle Entertainment Polska, pokazał jaką moc przyciągania ma interaktywny wideo streaming na przykładzie branży gier komputerowych. Znakomicie ilustrowały to przedstawione przez niego liczby. Pięćdziesiąt tysięcy to liczba ludzi odwiedzających on-linowy streaming. Na evencie zorganizowanym w katowickim Spodku, śledzi się poczynania graczy rywalizujących o ogromne nagrody i masywne „bragging rights”. Kolejna liczba to dziewięć – w Polsce jest tylko dziewięć drużyn sportowych, których mecze mają wyższą oglądalność niż transmisje internetowe konkursów gier komputerowych. Są to Liga Cybersport oraz Electronic Sports League (ESL Polska). Kolejny dowód na to, że to działa: internetowa transmisja firmy Adriana ma lepszą oglądalność niż sześćdziesiąt trzy ze stu największych tematycznych kanałów telewizyjnych osiągalnych w Polsce.

Social intelligence

Rozszerzeniem aspektów interaktywnych mediów społecznościowych z czterech pierwszych prelekcji oraz otoczeniem ich spójnym narzędziem zajęła się Dominika Poleszak, Business Development Manager – Client Partner z firmy Replise Poland. Przedstawiła jak wydobyć „social intelligence” z badań, analizy i monitoringu treści publikowanych w Internecie za pomocą pakietu REPLISE.

Po spotkaniu każdy mógł zamienić kilka słów z prelegentami i posłuchać barwnych anegdot z ich branży. To była znakomita konferencja integrująca kilka ważnych aspektów narzędzi interaktywnych oraz pozwalająca na nawiązanie ciekawych znajomości. Czekamy z niecierpliwością na kolejne edycje.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  Warsaw Interactive Tools, 30 lipca, Warszawa

Dominik Raś
Twitter handle: @dominikras Blog: www.dominikras.com Email: dominik@dominikras.com

Spot reklamowy Warsaw Interactive Tools 2013

Artur Smolicki – prelekcja

Łukasz Grondecki – prelekcja

Artur Jabłoński – prelekcja

Adrian Kostrzębski – prelekcja

Autor:

Łukasz Grondecki. Właściciel agencji PAGE Interactive, Creative Art Director. Zajmuje się projektowaniem innowacyjnych rozwiązań w designie aplikacji mobilnych oraz stron internetowych. Projektuje już od ponad 11 lat, współpracował z największymi agencjami reklamowymi w Warszawie. Prelegent na konferencji Warsaw Interactive Tools 2013. Jako ekspert z dziedziny marketingu interaktywnego wypowiada się często dla mediów tradycyjnych m.in Panoramy, Brief-u, Telix.pl. Zajmuje się również fotografowaniem oraz tworzeniem krótkich filmów reklamowych.

JESTEŚMY DOSTĘPNI OD ZARAZ

Powiedz nam czego potrzebujesz, a my znajdziemy rozwiązanie. Proste, prawda?

Share This