PAGE Interactive

MENU

MENU
PAGE Interactive

MENU

MENU

Jakie elementy optymalizować pod kątem SEO w pierwszej kolejności?

Bez znaczenia czy prowadzimy sklep internetowy, czy też stronę biznesową – jeśli chcemy znaleźć się wysoko w wyszukiwarce na konkretną frazę, należy odpowiednio się do tego przygotować. Optymalizacja SEO powinna być pierwszym elementem kampanii prowadzącej do pojawienia się fraz definiujących nasz biznes w TOP 10 (lub wyżej). Jednak określenie elementów, które powinny rozpocząć optymalizację, często paraliżuje e-marketerów. Warto przyjrzeć się bliżej temu procesowi, by efekty były optymalne.

Co zrobić, żeby interesujące nas frazy miały szansę na wejście do TOP 10 wyszukiwarek? Jakie elementy są kluczowe w optymalizacji strony? Poznaj 8 kroków skutecznego pozycjonowania.

1. Dbaj o atrybut title

Atrybut title to nic innego jak tytuł strony, który pojawia się na zakładce w wyszukiwarce. Jest to jeden z najważniejszych elementów branych pod uwagę w indeksacji strony przez googlebota. Tytuł strony często zaciąga się automatycznie i jest przeważnie nazwą produktu, bądź kategorią sklepu internetowego lub np.: nazwą usługi z innego typu stron. Zdarza się jednak, że title jest jeden dla wszystkich podstron, co mocno utrudni zdobycie wysokich pozycji naszym frazom. Ten atrybut podpowiada wyszukiwarce Google, z jaką treścią będzie miał do czynienia na podstronie. Dobrą praktyką jest zamieszczanie w tym miejscu słów kluczowych. Najlepiej sprawdza się to przy podstronach z kategoriami, np.: „akcesoria do wina – m.in. korki do wina”.

2. Nie zapominaj o nagłówkach

Nagłówki są kolejnym elementem, który musi być dobrze zoptymalizowany, by móc skutecznie walczyć o wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Kolejno nagłówki h1, h2, h3 są odpowiedzialne za przekazywanie googlebotowi lub robotom innych wyszukiwarek informacji o tym, jaka treść znajduje się na podstronie. Tu też trzeba wplatać słowa kluczowe. Dla nagłówka h1 może to być wspominany już przykład – „akcesoria do wina”, h2 niech będzie leadem do opisu produktu czy usługi.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  Nowy serwis online dla Laboratoriów Synevo

3. Przyjazne URLe – czyli estetyczne adresy stron

Adres strony jest tym, co pojawia się w pasku przeglądarki internetowej. Jest to ścieżka prowadząca do kategorii, podkategorii, produktu. Obecnie już bardzo rzadko spotykane są adresy stron, które w żaden sposób nie odpowiadają temu, co znajdzie się na stronie. Jednak przez nieuwagę w wielu systemach można wyłączyć tzw. przyjazne adresy URL. Wówczas zamiast np.: akcesoria-do-wina/korki-do-wina-3-kolory-3-szt-vacu-vin.html możemy otrzymać index.php?id_product=controller=product. Taki zapis adresu URL na pewno nie pomorze nam w osiągnięciu dobrych wyników w SERPach (Search Engine Results Page).

4. Wyróżnij się atrybutem meta-description

Meta-description to również jeden z ważniejszych elementów, który powinien podlegać optymalizacji. Opis meta to ten, który pojawia się pod opisem strony i linkiem w wynikach wyszukiwania. Google w tym miejscu wyświetla 160 znaków. Dlatego też trzeba precyzyjnie określić, co ma się tam znaleźć. Należy pamiętać o tym, że opis powinien być pisany nie tylko pod robota, ale także pod użytkownika. Warto zatem umiejętnie ułożyć tekst pod zapytania, które w Google mogą wpisać internauci. Najlepsze meta opisy powinny przypominać nagłówki książek, powinny być krótkie i zwięzłe, z zagnieżdżonymi słowami kluczowymi. Najlepiej, gdy każda podstrona ma osobny meta opis.

5. Opisy kategorii

Tu już zbliżamy się do zasad, jakie panują w opisach produktów. Jednak opisy kategorii są nieco bardziej ogólne. Odwołują się do wszystkich produktów, które znajdują się w danej kategorii. Warto zatem, by w tym opisie płynnie wpleść frazy kluczowe, które są dla nas najistotniejsze ze względu na oczekiwaną pozycją w wyszukiwarkach. Długość jest tu już stosunkowo dowolna, jednak nie warto pisać elaboratów, które niekoniecznie będą użyteczne. Tekst ma wskazywać na to, co w danej kategorii się znajduje i jakie produkty możemy w niej odnaleźć. Można przemyśleć, czy w opisach kategorii chcemy wyróżnić jakichś producentów. Wówczas przy nazwie produktu można postawić nazwę producenta. Treść ma być unikatowa, można przemyśleć jej formę i z opisu kategorii stworzyć coś w rodzaju poradnika. Wówczas taki tekst będzie jeszcze bardziej atrakcyjny.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  Warsaw Interactive Tools 2013 – narzędzia interaktywne i ich możliwości

6. Opisy produktów lub usług

Ten wątek jest już wręcz legendarny. Temat opisywania produktów na forach SEO, portalach branżowych, jest do dzisiaj niezwykle ważny. Mówi się, że to opisy produktów odpowiadają za skuteczną sprzedaż. Bez nich nawet najlepsze zdjęcie nie pomoże skutecznie sprzedawać. Nie ma co demonizować, ale też nie można tego zjawiska bagatelizować. Opisy produktów to jeden z najistotniejszych elementów e-sklepu, opisy usług strony biznesowej. Można wyróżnić dwie najważniejsze ich funkcje. Jedna jest stosunkowo oczywista i odpowiada za informowanie klienta o produkcie/usłudze. Druga będzie już odpowiadała za pozyskiwanie organicznego ruchu, czy zwiększeniu atrakcyjności strony dla googlebota. W zależności od jakości opisów, tego jak zadbamy o frazy kluczowe i o użyteczność dla odwiedzających, nasze pozycje w wyszukiwarkach mogą pójść w górę lub utrzymywać się na dalekich miejscach.

7. Daj możliwość pozostawienia opinii

Nie ma to jak darmowy content. Oczywiście w wielkim uproszczeniu. Zbieranie opinii jest o tyle dobre, co również w jakimś stopniu ryzykowne. Ryzykowne ze względu na to, że daje szansę pozostawienia złych wrażeń z kontaktu z firmą. Jednak takim sytuacjom też można wyjść naprzeciw i pokazać, że firma nie odżegnuje się od błędów, tylko potrafi im szybko zaradzić. I tak zupełnie przy okazji powstaje nowa, unikatowa i opatrzona odpowiednimi frazami treść. Przy dobrze zorganizowanym systemie do zbierania opinii i dbałości o jakość świadczonych usług, możemy liczyć na naprawdę dobre efekty.

8. Linkuj wewnątrz strony

Linki wewnętrzne to te, które przekierowują nas z danej podstrony do innej w obrębie jednej strony. Linkowanie wewnętrzne pomaga w poruszaniu się po stronie użytkownikom. Z każdego miejsca witryny powinien być dostęp do głównych kategorii i podkategorii, do promocji, wyprzedaży czy nowych produktów. Dobre linkowanie może mieć wpływ na ruch na stronie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  Pierwsza edycja uniFairs, 16 listopada, Warszawa

Analizowanie strony internetowej musi pociągać za sobą odpowiednie kroki. Po szczegółowej analizie zawsze pojawiają się obszary, które warto poprawić, i które wpłyną na odbiór strony. Głównym celem optymalizacji pod kątem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego. Wiele z prac optymalizacyjnych można wykonać samemu, jednak by w pełni wykorzystać możliwości, warto zastanowić się nad zgłoszeniem się do specjalistów. Źle wprowadzone zmiany mogą przynieść odwrotny skutek, a ich poprawa zajmie dużo więcej czasu.

JESTEŚMY DOSTĘPNI OD ZARAZ

Powiedz nam czego potrzebujesz, a my znajdziemy rozwiązanie. Proste, prawda?

Share This