PAGE Interactive

MENU

MENU
PAGE Interactive

MENU

MENU

Jak zbudować profesjonalną stronę internetową

Budowę strony WWW można porównać do precyzyjnie zaplanowanej kampanii, której celem jest osiągnięcie oczekiwanych rezultatów.

W tym przypadku celem nadrzędnym jest cel biznesowy. Odpowiednie wykorzystanie cech, atutów, wizualnej identyfikacji i wyróżników przedsiębiorstwa, prowadzi do sukcesu. Wydaje się to dość proste, skoro kwestia budowy strony internetowej dała się zamknąć w dwóch pierwszych zdaniach wstępu. Jednak rzecz ma się zgoła odmiennie. Należy skrupulatnie zważyć każdy detal, omówić każdą kwestię,  by dojść do oczekiwanych rezultatów. Od tego jak zaprojektujemy UX (user experience), UI (user interface), funkcjonalność, design, czy też jak podejdziemy do kwestii intuicyjności strony, zależy jej sukces, a co za tym idzie, sukces firmy.

Wręcz niewyobrażalne jest, by w XXI w firma nie budowała swojego wizerunku w oparciu o kanał online. Już niemal każdy potencjalny klient sprawdza stronę firmy – jak się prezentuje, jak komunikuje i jak dba o swój wizerunek. Dlatego by nie zostać w tyle za konkurencją lub chcąc ją wyprzedzać, należy bacznie przyglądać się trendom panującym w świecie online.

Jak w takim razie zbudować profesjonalną stronę internetową, co zrobić, by biła na głowę konkurencję i budowała wizerunek lidera na rynku?

Praca nad stroną wymaga oczywiście projektu, ale projekt nie ogranicza się wyłącznie do warstwy graficznej. Odnosi się on do pracy obejmującej całość zagadnień związanych z budową strony WWW. Ta podzielona jest na kilka etapów, bez ich określenia, dopracowania i wytyczenia trudno o idealny końcowy efekt.

1. Zaczynamy od specyfikacji

Niezwykle istotny element rozpoczęcia jakichkolwiek prac. Ta część wymaga takiego samego zaangażowania wykonawcy strony WWW, jak i klienta. Zapewne wielu klientów chciałoby złożyć zamówienie na stronę, wysyłając kilka materiałów przygotowanych na inną okazję i czekać na efekt. W oparciu o prezentację handlową, produktową czy też wizerunkową można pokusić się o przygotowanie podwalin pod realizację zamówienia. Jednak nic nie zastąpi partnerskiej dyskusji, wymiany zdań i przedstawienia wizji dotyczących nowej, świeżej odsłony witryny. Tym bardziej, że ma to być właśnie świeża wersja, a prezentacje nawiązują do czegoś, co już funkcjonuje. Dlatego też, warto zrobić wszystko co możliwe, by w pierwszej fazie projektu wypracować bardzo precyzyjną specyfikację. Analiza obecnych materiałów również jest ważna, w połączeniu z dokładnym wywiadem z klientem mamy solidny fundament do tego. by pracować nad czymś wyjątkowym.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  Złoty, Kosmiczny Szary i kolorowy zawrót głowy

2. Robimy prototyp UX

Czerpiąc inspiracje z wywiadu z klientem nie można zapominać o tym, by dokładnie zapoznać się z profilem użytkownika, klienta. Brak wiedzy o tzw. KI (Klient Idealny) może doprowadzić do tego, że finalny produkt nie będzie spełniał oczekiwań klientów danej firmy. Do tego nie można dopuścić. Wywiad z firmą przeprowadzony jest po to, by stworzyć profil klienta idealnego. W ten sposób nie pozbawiamy się szans na stworzenie strony WWW, która będzie budowała pozytywne doświadczenie. Prototypowanie UX to drugi etap prac, jaki trzeba podjąć, by móc stworzyć stronę, która będzie działać na użytkowników poprzez właściwą nawigację, intuicyjność czy „nieprzeładowaną” funkcjonalność. Pozostawi pozytywne wrażenie, zbuduje zaufanie, markę i pozycję eksperta w branży.

3. Projektujemy UI

Po ustaleniu kwestii dotykających obszar UX można powoli przechodzić do następnego etapu prac. Projektowanie UI pozwala na dokładne rozmieszczenie poszczególnych modułów strony. Wiedza zdobyta poprzez wywiad i prototypowanie UX pozwala nam na optymalne rozmieszczenie formularzy kontaktowych, odpowiednie zaimplementowanie subskrypcji, usytuowanie wyszukiwarki czy też idealne rozplanowanie poszczególnych elementów stopki. Choć wydaje się, że zasada tworzenia stron jest taka sama, a te się od siebie niewiele różnią (stopka jest zawsze na dole, menu na górze, etc.), to warto pamiętać, że detale wpływają na ostateczny efekt. Odpowiednie testy pozwalają na zweryfikowanie, czy lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie kontaktu w stopce, czy na podstronie, może bardziej skuteczny będzie zapis do subskrypcji w kolorze czerwonym, a może zielonym. Te szczegóły sprawiają, że konwersja zakupu, czy właśnie zapisu na newsletter, jest mniejsza lub większa. Dzięki projektowaniu UI możemy zoptymalizować te wyniki.

4. Tniemy projekt – czyli programowanie

Ten etap w zasadzie leży w całości po stronie agencji. Po akceptacji specyfikacji strony oraz projektu graficznego sam projekt poddawany jest tzw. cięciu na odpowiednie fragmenty. Następnie strona kodowana jest z wykorzystaniem hipertekstowego języka znaczników – w skrócie HTML. Kodowanie obejmuje także kaskadowe arkusze stylów (CSS), to one nadają ostateczny szlif strony. Przygotowane kody strony powinny jeszcze zostać połączone z systemem do zarządzania treścią CMS.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  Wypozycjonujemy Cię - dlaczego miejsce na pierwszej stronie wyszukiwania jest tak istotne?

5. Wypuszczamy projekt w świat online

Jeszcze w procesie produkcyjnym i środowisku testowym projekt powinien zostać dokładnie „przeklikany”. Innymi słowy powinien zostać sprawdzony jej każdy najmniejszy element. Dobrą praktyką jest zaproszenie kogoś, kto nigdy nie zetknął się z tym projektem. W ten sposób można liczyć, że tester zachowa obiektywizm i z dystansem podejdzie do „podróży” po stronie WWW. Jeśli pojawią się uwagi lub jakieś błędy, można je jeszcze spokojnie nanieść bez obaw, że wyłapie je potencjalny klient i bez narażenia nas na utratę biznesowej szansy. Jeśli wszystko jest już dopięte na ostatni guzik, strona powinna pojawić się w świecie online.

By móc budować lub rozwijać swój biznes, należy to robić na wielu frontach. Jednym z podstawowych  filarów rozwijania firmy jest dzisiaj obecność w świecie online. Jednak warto pamiętać, że nie wystarczy sama obecność, nieaktualizowana strona WWW, nieintuicyjny interfejs, przeciętna warstwa graficzna, brak responsywności spowoduje, że efekt będzie odwrotny od oczekiwanego. Trendy w świecie online podlegają galopującym zmianom, trzeba iść z duchem czasu, by nie pozbawiać się biznesowych szans. Najlepsze agencje interaktywne wiedzą, jak budować strony WWW, jakie panują trendy, jak zbudować silną markę poprzez odpowiednią kreację wizualną połączoną z największymi wartościami firmy.

JESTEŚMY DOSTĘPNI OD ZARAZ

Powiedz nam czego potrzebujesz, a my znajdziemy rozwiązanie. Proste, prawda?

Share This